الگوريتم پاندي گوگل چيست ؛ در اين مقاله به برسي يک از مهم ترين الگوريتم هاي گوگل ميپردازيم. در اين مقاله پاندا را بطور کامل مي اموزيد.
سئو بلک براي تمام پاندا دوستان عرصه ديجيتال ارزوي موفقيت ميکند.
تا قبل از سال 2011 موتور جستجوي گوگل با چالشي جدي مواجه شده بود.
به طوري که خيلي از سايت هايي که محتواي بي ارزش توليد مي کردند و يا اينکه از لينک هاي اسپم استفاده مي کردند.
به واسطه استفاده از يک سري روش هاي سئو کلاه سياه ، در نتايج جستجوي گوگل رتبه هاي بالا را در اختيار داشتند.
براي ديدن همه ليست الگوريتم هاي گوگل اينجا کنيد
اين امر موجب نيتي کاربران شده بود!!!
زيرا اکثر کاربران بعد از جستجوي کلمه يا عبارت مد نظر خود ، جواب درستي را دريافت نمي کردند.
در عوض گوگل سايت هايي را به آن ها پيشنهاد مي کرد که محتواي کم ارزش و ضعيفي را داشتند و حتي در برخي موارد محتواي آن ها هيچ ربطي به موضوع عبارت جستجو شده نداشت.
و فقط به واسطه ضعف گوگل در زمينه الگوريتم امتياز دهي ، در رتبه هاي بالاي گوگل جا خوش کرده بودند.
در ابتدا پاندا به صورت يک آپديت مجزا منتشر شد، اما بعدها و در مارس 2012 به دليل بازخورد مثبت کاربران به جزيي از هسته اصلي الگوريتم گوگل تبديل گرديد.
الگوريتم پاندا گوگل Google Panda Algorithm به زبان ساده، بر کيفيت محتواي ارائه شده در سايت نظارت دارد، وظيفه پانداي گوگل است که محتواي کپي شده، محتواهاي کوتاه، صفحات تکراري و بي ارزش را بررسي کند و بهترين سايت هاي داراي ارزش محتوايي بالا را که از قوانين گوگل پيروي مي کنند انتخاب و سايت هاي نامعتبر را حذف کند، در اين صورت کاربران با اعتماد بيشتري مي توانند از وب سايت هاي موجود استفاده کنند.
در ايران و زبان فارسي تقريبا از سال 2013 اثرگذاري الگوريتم پاندا بر نتايج کم کم آغاز شد و محتواهاي کپي بويژه سايت هاي که از تکنيک هاي سئو کلاه سياه استفاده ميکردند، کم کم از نتايج گوگل حذف شدند يا بعبارتي دچار پنالتي گوگل شدند.
الگوريتم پاندا گوگل چيست
صفحات اينترنتي که داراي محتواي مرتبط بسيار کمي هستند و از نظر متني نيز بسيار قليل مي باشند. مانند صفحاتي که داراي موضوعات متنوع اما اطلاعات بسيار کمي در هر مورد هستند.
محتواي کپي شده در بسياري از جاهاي اينترنت وجود دارد. تکرار محتوا حتي در سايت خود شما هم مي تواند اتفاق بيفتد. زماني که يک متن مشخص را در چندين صفحه به صورت تکراري کپي مي کنيد، احتمالا با اين مشکل مواجه خواهيد شد. به عنوان مثال يک شرکت ممکن است 10 صفحه با نام ده شهر ايجاد کند و خدمات خود را به يک شکل در هر ده صفحه تکرار کند.
صفحاتي که شامل اطلاعات بسيار کمي درباره موضوع خود هستند.
محتواي ضعيف
محتوايي که توسط منابعي توليد مي شوند که داراي اعتبار تاييد شده اي نيستند. گوگل در اين زمينه تاکيد کرده است که سايت هايي که نمي خواهند تحت تاثير منفي پاندا قرار گيرند، مي بايست تلاش کنند تا با انتشار اطلاعات مفيد، اعتبار خود را در بين کاربران افزايش دهند.
صفحات بسيار زياد بي کيفيت که اغلب محتواي خود را از سايت هاي ديگر جمع آوري مي کنند.
به عنوان مثال مي توان به وبسيات هايي اشاره کرد که صفحات زيادي را با موضوعات گرفته شده از کلمات کليدي مورد جستجو در گوگل، جمع آوري مي کنند و محتواي بي ارزشي را درباره آن توليد کرده و بدون اينکه خواسته کاربران را در نظر بگيرند، مي خواهند رتبه هاي بالا در نتايج جستجو کسب کنند.
به عنوان مثال وب سيات هايي که صرفا پست هاي مهمان که معمولا بسيار کوتاه نيز هستند منتشر مي کنند.
اين پست ها نيز کعمولا پر از غلط هاي املايي بوده و فاقد اطلاعات ارزشمند مي باشد.
صفحاتي که مملو از تبليغات هستند اما محتوايي ندارند. به بيان ديگر هرگاه حجم تبليغات وب سايت شما به صورت بنر يا تبليغات متني بيش از محتواي هر صفحه باشد.
محتواي ضعيفي که صرف با هدف لينک دادن به يک سايت مشخص ايجاد شده است.به عنوان مثالي از اين مورد ميتوان به سايتهايي اشاره کرد که براي خواندن مطلبي يا دانلود يک فايل، شما را مجبور ميکنند که عضو فلان کانال تلگرام شويد.
سايت هايي که کاربران انساني به صورت مستقيم يا با افزونه هاي گوگل کرومآن ها در نتايج جستجو بلاک کرده اند.
نشان دهنده ي کيفيت پايين آن ها هستند.
صفحاتي که عنوان مي کنند که مطالب مرتبط با عبارت مورد جستجو ارائه مي دهند
اما با ورود به آن با چيز ديگري مواجه مي شويم.
به عنوان مثال فرض کنيد به کاربر قول مي دهيد يک کوپن تخفيف 30 درصدي بدهيد و کاربر پس از کليک با صفحه اي خالي يا حتي صفحه با محتواي نامرتبط روبرو شود.
اينگونه صفحات با گوگل ناسازگارند و دير يا زود حذف مي شوند.
مقاله ما بايد عکس، فيلم و… داشته باشد تا باب ميل پاندا شود. البته گوگل بخاطر نبود تصوير در مقاله به ما را تنبيه نميکند
منظور مطالبي است که نياز به بروز رساني دارند و در حقيقت منسوخ شده اند
• اگر مطلبي را که در سايتتان منتشر ميکنيد، در صفحه اول گوگل قرار ميگيرد اما پس از چند روز ناگهان از صفحه اول حذف ميشود و به صفحههاي بعدي ميرود.
• کاهش وروديهاي سايت از طريق گوگل.
• اگر قبلاً مطالبي که در سايت منتشر ميکرديد سريع در مدت يک روز ايندکس ميشد ولي اکنون حدود چند روز يا بيشتر طول بکشد.
• برخي از مطالب سايت شما که قبلاً در صفحه اول گوگل بوده اکنون ديگر نيستند.
از کجا ميتوان متوجه شد الگوريتم پاندا سايت ما را جريمه کرده است؟
از رفتار کاربران
اگر شما يک مطلبي را در سايتتان منتشر کنيد و در صفحات اول گوگل هم قرار بگيرد،
اما وقتي درصد زيادي از کاربران روي آن کليک ميکنند و پس از باز شدن صفحه سريع آن را مي ببندندگوگل با توجه به اين رفتارها کمکم متوجه ميشود که مطلبي که شما درج کردهايد بي کيفيت و به درد نخور است.هوش مصنوعي گوگل در اين سالها به بهترين حالت خود رسيده است ديگر مانند گذشته استفاده از روشهاي تقلب براي بالا آوردن سريع وب سايت، يک اشتباه محض است.
براي ديدن همه ليست الگوريتم هاي گوگل اينجا کنيد
بياد داريد که در مقاله هاي گذشته بر محتوايي که توسط سايت توليد ميشود؛ ناکيد زيادي کرديم.
يکي از دايل اين تاکيدها الگوريتم پانداي گوگل است.
اگر وب سايت با محتواي با کيفيت توليد کنيد، شک نکنيد گوگل شما را دوست خواهد داشت
و شما بيش از نيمي از راه سئو سايت را رفته ايد.
براي راه هاي رهايي از خشم پاندا به مقاله راه هاي خروج از جريمه پاندا مراجعه کنيد.
درباره این سایت