الگوريتم فرد گوگل


الگوريتم فرد گوگل يکي از پر سرو صدا کن ترين الگريتم هاي گوگل است. که اينبار توسط تيم سئو بلک ترجمه و براي شما علاقمندان به سئو انتشار داده شده است.


الگوريتم فرد گوگل چيست؟


در هشت مارس 2017، گوگل، الگوريتم تاييد نشده اي را به جريان انداخت که توسط کارشناسان فرد ناميده شد.
واکنش ها به اين الگوريتم نيز بسيار سريع و شديد بود.
طبق گزارش ها سايت هايي که تحت تاثير اين الگوريتم قرار گرفتند،
تقريبا 90 درصد ترافيک خود را از دست دادند.
بسياري از سئوکار ها نيز دچار وحشت شده و دست به اقداماتي مانند پاک کردن بعضي از محتوا ها کردند،
به اين اميد که رتبه سايت آنها باز گردد.


با اينکه گوگل، در بيان هدف اصلي الگوريتم فرد گوگل، بسيار مبهم برخورد کرده است،
بسياري از متخصصين سئو اعلام کرده اند که
الگوريتم فرد سايت هاي با محتواي ضعيف، پر از آگهي و مطالب کم و همينطور سايت هاي با بک لينک هاي بد را هدف قرار داده است.
اين آپديت توسط Gary Illyes، آناليزور گوگل تاييد شده است.


الگوريتم فرد گوگلالگوريتم فرد گوگل چيست


اما چرا اين الگوريتم فرد ناميده شده است؟


Barry Schwartz در صفحه رسمي توييترش در پاسخ به سوال Gary Illyes مبني بر اينکه اين الگوريتم چه نام دارد، به شوخي پاسخ داد که از اين پس تمام الگوريتم هاي گوگل، به جز موارد رسمي که داراي نام مشخصي هستند، فرد ناميده مي شود. از روي همين جمله، کارشناسان سئو، آن را الگوريتم فرد نامگذاري کردند.


دليل طراحي الگوريتم فرد چه بود؟


الگوريتم‌‌هاي گوگل با هدف مبارزه با تخلفات اينترنتي طراحي شده‌‌اند.
هر کدام از آن‌‌ها وظيفه خاصي را بر عهده دارند ولي موضوع اصلي اين است که روش‌‌هاي انجام جرم‌‌ها متفاوت هستند
و به دليل متفاوت بودن آن‌‌ها براي مبارزه با هر کدام نياز به شخصي متخصص است.


تبليغات، يکي از مواردي است که گوگل براي داشتن يک سئوي خوب، استفاده از آن را مجاز مي‌‌داند ولي متاسفانه مديران سايت براي رسيدن به رتبه‌‌هاي بالا در صفحات جستجو تصميم گرفتند که قوانين استفاده از اين روش را نقض کنند. آن‌‌ها براي رسيدن به هدف خود شروع به ساخت تبليغات و لينک‌‌هاي بيش از حد در سايت‌‌هاي خود و ديگر سايت‌‌ها کردند.



اين موضوع باعث شد حساسيت گوگل به لينک‌‌ها و نوع آن‌‌ها و انواع تبليغات بيشتر شود و براي رسيدگي به اين امر الگوريتم فرد را استخدام کرد .


همان طور که مي دانيد يکي از روش‌‌هاي موثر در امر تبليغات داشتن يک محتواي خوب است به اين دليل که در حالت طبيعي زماني شروع به تبليغات مي کنيد که حرفي براي گفتن داشته باشيد و ادامه اين تبليغات بستگي به ميزان شناخت ديگران از شما دارد.


در نظر بگيريد شخصي يک توليدي کوچک دارد ابتدا براي اينکه شناخته بشود از همسايه‌‌هاي نزديک به خود شروع مي‌‌کند،
اگر همين ميزان شناخت کافي باشد به فعاليت خود ادامه مي‌‌دهد
ولي اگر ببيند ممکن است با تبليغات بيشتر سود بيشتري ببرد به تبليغات خود ادامه مي‌‌دهد
و روش‌‌هاي ديگر و حتي تبليغات در مکان‌‌هاي بزرگتر را انتخاب مي‌‌کند.


براي ديدن همه  ليست الگوريتم هاي گوگل اينجا کنيد


با توجه به اين موضوع، هر چه تعداد تبليغات بالاتر برود به همان ميزان نياز به توليد محتواي بيشتري خواهيد داشت.
مهم‌‌تر اين که روند کاري شما از چشم گوگل مخفي نخواهد ماند و همين موضوع دليلي مي‌‌شود که گوگل به بررسي تک تک کارهاي شما بپردازد که تحقيق و بررسي کارهاي شما را به عهده الگوريتم فرد  Fred Algorithm  گذاشته است.


الگوريتم فرد گوگلالگوريتم فرد


الگوريتم فرد  چه مواردي را بررسي مي‌‌‌کند؟


هر کدام از الگوريتم‌‌هاي گوگل موضوع خاصي را بررسي مي‌‌کنند و داراي وظايف متفاوتي هستند.
طبق آخرين بررسي‌‌هاي انجام شده روي سايت‌‌هايي که توسط الگوريتم فرد جريمه شدند،
به اين نتيجه رسيديم که Fred روي لينک‌‌هاي تبليغاتي، خريد بک لينک و بي‌‌کيفيت بودن محتواي سايت‌‌ها به دليل حجم بالاي تبليغات حساسيت زيادي دارد.بعضي از وب سايت‌‌ها با ايجاد و ساخت تبليغات بسيار در سايت خود درآمدزايي مي‌‌کنند و به زبان ساده‌‌تر سايت خود را از تبليغات و آگهي‌‌هاي متفاوت پر مي‌‌کنند که بي ارتباط با يکديگر هستند. در اصل الگوريتم فرد با تعداد لينک‌‌هاي تبليغاتي شما کاري ندارد براي Fred نوع لينک‌‌ها و بک لينک‌‌ها مهم است.
آيا اين لينک‌‌ها ارزش محتوايي دارند، يا تنها راهي براي فريب کاربران و شناساندن برندي خاص هستند؟



 


انواع سايت هايي که تاکنون تحت تاثير الگوريتم فرد  قرار گرفته اند:



  • سايت هاي داراي محتواي بي ارزش و سطحي

  • سايت هاي داراي تبليغات بسيار زياد

  • سايت هاي به شدت وابسته مانند آمازون

  • بعضي از سايت هاي کسب و کار محلي


اين موارد فقط يک ليست نمونه از وبسايت هاي عمومي بود که توسط الگوريتم Fred مورد هدف قرار گرفته بودند.


اگر سايت شما هم به طور ناگهاني با افت و کاهش در ترافيک مواجه شده است،
لطفا از روي ترس دست به کارهاي اشتباه نزنيد.


منظور از کارهاي اشتباه موارد زير است:



  • حذف کردن صفحاتي که فکر مي کنيد در کاهش ترافيک تاثيرگذار بوده اند

  • افزايش پيچيدگي ساختار url صفحات وبسايت

  • انجام هر گونه تغيير و کاري که از روي حدس و گمان و بدون منطق باشد


الگوريتم فرد گوگلالگوريتم فرد


مهمترين اخبار و تحليل هاي خارجي در رابطه با الگوريتم فرد گوگل



  • Search Engine Land: آيا الگوريتم Fred گوگل به سايت هاي داراي محتواي ضعيف که به جاي کاربر بر روي درآمد متمرکز شده اند ضربه زده است؟ گوگل هيچ توضيحي در رابطه با به روز رساني Fred نداده است، اما تحقيقات ما نشان مي دهد که سايت هاي درآمد محور بيشترين آسيب را از الگوريتم Fred ديده اند و تا 90 درصد با افت ترافيک مواجه شده اند.

  • Search Engine Roundtable: به روز رساني Fred گوگل سايت هاي داراي محتواي کم ارزش و داراي تبليغات زياد را هدف قرار داده است. مشاهده شده که اين گونه از سايت ها حداقل با افت 50 درصدي در ترافيک طبيعي خود در ظرف 24 ساعت مواجه شده اند.

  • نکته مهم آن که بعضي از سايت ها با سقوط 90 درصدي در ميزان ترافيک سايت خود مواجه شده اند. گوگل نيز اخيرا اعلام کرده است که تکنيک Fred به طور خاص در راهنماي وب مستر ذکر شده است.

  • طبق تحقيقات Barry Schwartz که در سايت Search Engine Land منتشر شده است، تقريبا 95 درصد سايت هايي که تحت تاثير الگوريتم فرد قرار گرفته اند، داراي محتواي خاصي نيستند و اندک محتواي آن ها با هدف کسب رتبه نوشته شده است. در ادامه نيز تبليغات فراواني را با لينک هاي بسيار زياد در صفحه آورده اند. اين گونه سايت ها، تاپيک هاي زيادي را توليد کرده و صرفا با هدف جلب کاربر ايجاد شده اند، در صورتي که نسبت به نمونه هاي مشابه خود هيچ  محتواي خاصي ندارند.

  • در همين حال، Sreelal G. Pillai در وبسايت TechWyse گزارش داده است که سايت هاي تحت تاثير اين الگوريتم، همگي داراي بک لينک هاي بسيار ضعيف از سايت هاي با اعتبار دامنه کم هستند.

  • وب سايت StatCounter نيز همين نتيجه گيري را داشته و اعلام کرده که سايت هاي با بک لينک هاي غير طبيعي و محتواي بي ارزش تحت تاثير اين آپديت قرار گرفته اند.



الگوريتم فرد گوگل


چگونه از به روز رساني Fred در امان بمانيم؟


لطفا الگوريتم را فراموش کنيد و مستقيم به راهنماي گوگل وب مستر تو مراجعه کنيد.


اگر مي‌‌خواهيد الگوريتم فرد با شما ارتباط دوستانه‌‌اي داشته باشد :



  • محتواي باکيفيت و ارزشمند توليد کنيد.



  • سايت خود را از تبليغات و لينک‌‌هاي زياد پر نکنيد.



  • از تبليغاتي که موجب فريب کاربران مي‌‌شود استفاده نکنيد.اطمينان حاصل کنيد که کاربران محتوا را از تبليغات تفکيک مي کنند.



اگر قصد داريد مورد تشويق الگوريتم‌‌هاي گوگل قرار بگيريد کافي است که خلاف قوانين تعيين شده گوگل کاري انجام ندهيد.
الگوريتم فرد و ديگر الگوريتم‌‌هاي گوگل با هدف ارائه بهترين نتايج جستجو گرد هم آمده‌‌اند.
با رعايت قوانين اين الگوريتم‌‌ها آهسته ولي پيوسته پيشرفت خواهيد کرد.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : الگوريتم ,سايت ,گوگل ,تبليغات ,محتواي ,fred ,قرار گرفته ,سايت هايي ,داراي محتواي ,رساني fred ,اعلام کرده ,ديدن همه  ليست الگوريتم
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مرکز مطالعات فائق سازمان اسکی آزاد دبیرستان انرژی اتمی مشهد دانلود سریال خارجی بوته پیچک پرسش مهر:آیا محیط مدرسه دلپذیر،دلخواه و شاد است؟ کلینیک بیمارهای نشیمنگاه Derash راغبـ وبلاگ تاریخی و جغرافیایی " ارگ ایران " Marc