الگوريتم فرد گوگل يکي از پر سرو صدا کن ترين الگريتم هاي گوگل است. که اينبار توسط تيم سئو بلک ترجمه و براي شما علاقمندان به سئو انتشار داده شده است.
در هشت مارس 2017، گوگل، الگوريتم تاييد نشده اي را به جريان انداخت که توسط کارشناسان فرد ناميده شد.
واکنش ها به اين الگوريتم نيز بسيار سريع و شديد بود.
طبق گزارش ها سايت هايي که تحت تاثير اين الگوريتم قرار گرفتند،
تقريبا 90 درصد ترافيک خود را از دست دادند.
بسياري از سئوکار ها نيز دچار وحشت شده و دست به اقداماتي مانند پاک کردن بعضي از محتوا ها کردند،
به اين اميد که رتبه سايت آنها باز گردد.
با اينکه گوگل، در بيان هدف اصلي الگوريتم فرد گوگل، بسيار مبهم برخورد کرده است،
بسياري از متخصصين سئو اعلام کرده اند که
الگوريتم فرد سايت هاي با محتواي ضعيف، پر از آگهي و مطالب کم و همينطور سايت هاي با بک لينک هاي بد را هدف قرار داده است.
اين آپديت توسط Gary Illyes، آناليزور گوگل تاييد شده است.
الگوريتم فرد گوگل چيست
Barry Schwartz در صفحه رسمي توييترش در پاسخ به سوال Gary Illyes مبني بر اينکه اين الگوريتم چه نام دارد، به شوخي پاسخ داد که از اين پس تمام الگوريتم هاي گوگل، به جز موارد رسمي که داراي نام مشخصي هستند، فرد ناميده مي شود. از روي همين جمله، کارشناسان سئو، آن را الگوريتم فرد نامگذاري کردند.
الگوريتمهاي گوگل با هدف مبارزه با تخلفات اينترنتي طراحي شدهاند.
هر کدام از آنها وظيفه خاصي را بر عهده دارند ولي موضوع اصلي اين است که روشهاي انجام جرمها متفاوت هستند
و به دليل متفاوت بودن آنها براي مبارزه با هر کدام نياز به شخصي متخصص است.
تبليغات، يکي از مواردي است که گوگل براي داشتن يک سئوي خوب، استفاده از آن را مجاز ميداند ولي متاسفانه مديران سايت براي رسيدن به رتبههاي بالا در صفحات جستجو تصميم گرفتند که قوانين استفاده از اين روش را نقض کنند. آنها براي رسيدن به هدف خود شروع به ساخت تبليغات و لينکهاي بيش از حد در سايتهاي خود و ديگر سايتها کردند.
اين موضوع باعث شد حساسيت گوگل به لينکها و نوع آنها و انواع تبليغات بيشتر شود و براي رسيدگي به اين امر الگوريتم فرد را استخدام کرد .
همان طور که مي دانيد يکي از روشهاي موثر در امر تبليغات داشتن يک محتواي خوب است به اين دليل که در حالت طبيعي زماني شروع به تبليغات مي کنيد که حرفي براي گفتن داشته باشيد و ادامه اين تبليغات بستگي به ميزان شناخت ديگران از شما دارد.
در نظر بگيريد شخصي يک توليدي کوچک دارد ابتدا براي اينکه شناخته بشود از همسايههاي نزديک به خود شروع ميکند،
اگر همين ميزان شناخت کافي باشد به فعاليت خود ادامه ميدهد
ولي اگر ببيند ممکن است با تبليغات بيشتر سود بيشتري ببرد به تبليغات خود ادامه ميدهد
و روشهاي ديگر و حتي تبليغات در مکانهاي بزرگتر را انتخاب ميکند.
براي ديدن همه ليست الگوريتم هاي گوگل اينجا کنيد
با توجه به اين موضوع، هر چه تعداد تبليغات بالاتر برود به همان ميزان نياز به توليد محتواي بيشتري خواهيد داشت.
مهمتر اين که روند کاري شما از چشم گوگل مخفي نخواهد ماند و همين موضوع دليلي ميشود که گوگل به بررسي تک تک کارهاي شما بپردازد که تحقيق و بررسي کارهاي شما را به عهده الگوريتم فرد Fred Algorithm گذاشته است.
الگوريتم فرد
هر کدام از الگوريتمهاي گوگل موضوع خاصي را بررسي ميکنند و داراي وظايف متفاوتي هستند.
طبق آخرين بررسيهاي انجام شده روي سايتهايي که توسط الگوريتم فرد جريمه شدند،
به اين نتيجه رسيديم که Fred روي لينکهاي تبليغاتي، خريد بک لينک و بيکيفيت بودن محتواي سايتها به دليل حجم بالاي تبليغات حساسيت زيادي دارد.بعضي از وب سايتها با ايجاد و ساخت تبليغات بسيار در سايت خود درآمدزايي ميکنند و به زبان سادهتر سايت خود را از تبليغات و آگهيهاي متفاوت پر ميکنند که بي ارتباط با يکديگر هستند. در اصل الگوريتم فرد با تعداد لينکهاي تبليغاتي شما کاري ندارد براي Fred نوع لينکها و بک لينکها مهم است.
آيا اين لينکها ارزش محتوايي دارند، يا تنها راهي براي فريب کاربران و شناساندن برندي خاص هستند؟
اين موارد فقط يک ليست نمونه از وبسايت هاي عمومي بود که توسط الگوريتم Fred مورد هدف قرار گرفته بودند.
اگر سايت شما هم به طور ناگهاني با افت و کاهش در ترافيک مواجه شده است،
لطفا از روي ترس دست به کارهاي اشتباه نزنيد.
الگوريتم فرد
لطفا الگوريتم را فراموش کنيد و مستقيم به راهنماي گوگل وب مستر تو مراجعه کنيد.
اگر ميخواهيد الگوريتم فرد با شما ارتباط دوستانهاي داشته باشد :
اگر قصد داريد مورد تشويق الگوريتمهاي گوگل قرار بگيريد کافي است که خلاف قوانين تعيين شده گوگل کاري انجام ندهيد.
الگوريتم فرد و ديگر الگوريتمهاي گوگل با هدف ارائه بهترين نتايج جستجو گرد هم آمدهاند.
با رعايت قوانين اين الگوريتمها آهسته ولي پيوسته پيشرفت خواهيد کرد.
درباره این سایت