بسته بندی محصول یکی از مهمترین موضوعاتی است که فروش محصولات تحت تاثیر آنهاست. تصمیم گیری برای خرید تا حد زیادی وابسته به تصویر اولیه ای است که برای مشتری از محصول ایجاد می شود. از این رو کیفیت بسته بندی پوشاک نقش زیادی در فرایند فروش دارد.

 

اهمیت و وم بسته بندی پوشاک

علاوه بر فروش، بسته‌بندی برای حفظ محصولات در مقابل آلودگی، صدمات ناشی از حمل و نقل و انبار کردن انجام می شود ، محصولات به کار رفته در یک بسته‌بندی، حاوی پیامی خاص از هویت، کیفیت و قیمت کالا هستند. در فروشگاه‌ هایی که خریدار با قفسه و رگال‌ها به طور مستقیم سر و کار دارد، بسته ­بندی پوشاک، مانند فروشنده­ ای است که در قفسه قرار گرفته است و درباره کالا صحبت می کندو امروزه به دلیل افزایش خرید مستقیم در فروشگاه ها، بیشتر انتخاب ها در همان زمان خرید صورت می گیرد و بسته بندی پوشاک کمک می کند که کالاهای مشابه از یکدیگر تشخیص داده شوند.

 

نقش سن و جنس در بسته بندی

در بسته بندی لباس باید گروه سنی نیز مورد توجه قرار گیرد. روحیات افراد در سنین و جنسیت های مختلف، متفاوت است.

یک دختر بچه به زیبایی بسیار توجه می کند و باید از رنگ های شاد و روشن در بسته بندی محصولات مربوط به این گروه استفاده کرد. اما در بسته بندی پوشاک پسرانه باید از رنگ های سنگین و محکم استفاده شود. باید توجه داشت که تک رنگ بودن، نماد پیامی محکم و مردانه است؛ بنابراین رنگ هایی مانند: آبی تیره، زرشکی، مشکی و بنفش بسیار مناسب است.در بسته بندی پوشاک پسرانه، استفاده از اشکال سنگین و قوی بسیار جلب توجه می کند، اما در پوشاک دخترانه، فرم های نرم و سیال کاربرد دارند.

نوع لباس نیز در طراحی بسته بندی تاثیر دارد. به عنوان مثال در بسته بندی کاپشن باید از رنگ های سرد استفاده کرد و ضخامت بسته نیز به علت سنگینی لباس، بیشتر است.در طراحی لباس های مربوط به فصل گرم، از رنگ های روشن و گرم استفاده می شود.

 

هزینه بسته ­بندی

هزینه های بسته بندی، بخش زیادی از هزینه های تولید را به خود اختصاص می دهد. بنابراین کاهش این هزینه ها بسیار مهم است.در حال حاضر سعی می کنند که عملکردهای بسته بندی را توسعه دهند تا از این طریق، حجم مواد مورد نیاز، هزینه های تامین تجهیزات و منابع کاری کاهش یابد.

هزینه های بسته بندی شامل: نیروی کار، تجهیزات و هزینه تهیه مواد می شود. حدود ۹ درصد از هزینه هر محصول، متعلق به هزینه بسته بندی آن است و بین ۱۵ تا ۵۰ درصد قیمت فروش محصول را تشکیل می دهد.در بسیاری از مواقع تمام هزینه اختصاص یافته به بسته ­بندی، مورد استفاده قرار نمی گیرد. اغلب، این موضوع به علت نبود آگاهی از این مورد است که تغییر در روش ­های خرید پوشاک، باعث عوض شدن روش­ های فروش می­ شود.

 

 

بسته بندی پوشاک بعد از فروش

از موارد دیگری که تولیدکنندگان پوشاک به آن باید بپردازند، بسته بندی پوشاک خریداری شده است. اکثر خرده فروشان بسته هایی را برای این منظور، تدارک می‌بینند.این بسته ها می تواند از کاغذ یا مقوا، یا ترکیبی از این دو باشد. اما اغلب اندازه مناسبی برای پوشاک ندارند، لباس به درستی درون بسته قرار نمی گیرد و فروشنده ناگزیر می شود آن را تا کند.

می توان با یک بسته بندی با کیفیت که دقیقا برای پوشاک مورد نظر طراحی شده و دارای آویز (چوب لباسی) است،رضایت مشتریان را تامین کرد. طراحی بسته‌بندی خوب، سبب می شود که «تازگی کارخانه ای» لباس حفظ شود. همچنین مشتری بسته بندی را برای استفاده مستمر به کار ببرد.

 

منبع : مداجاب 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پاپیتال فیزیک دهم دوره دوم متوسطه آموزش دیجیتال مارکتینگ گپی دوستانه مجموعه فرهنگی حیّان شورا نماد خرد جمعی فیلم هایی که نباید از دست بدهید شاهدنیوز مسیر عرش خدا